Events

CAT

La iniciativa del seminari va ser inicialment pensada en 2007 per oferir als participants dels programes de màster i doctorat en urbanisme de la UPC la possibilitat de debatre i enriquir els seus treballs.

A poc a poc, els Seminaris Internacionals d'Investigació en Urbanisme (SIIU), s'obren de manera especial a altres investigadors del món. A partir de la cinquena edició, celebrada en 2013, cada any, a mitjans de juny es realitza de manera conjunta entre la seu de Barcelona (UPC) i la seu de llatinoamerica.

Amb cada edició, el seminari atrau l'atenció a un nombre major d'investigadors de diferents universitats internacionals, fomentant l'intercanvi d'idees per profunditzar en la reflexió sobre els reptes urbanístics. Manté la vocació de crear una plataforma de reflexió per compartir investigacions d'ambdós costats de l'Atlàntic.

En el IV Congrés ISUF-H "FORMA URBIS y territorios metropolitanos. Metrópilis en recomposición. Prospectivas proyectuales en el siglo XXI" celebrat en Barcelona en setembre de 2020, se'ns va plantejar abordar les Claus per la regeneració dels territoris contemporanis. Des d'una doble visió diacrònica i prospectiva, plantegem profunditzar en les aportacions sobre el coneixement de les formes urbanes ui territorials i sobre els processos recents que han condicionat el seu estat actual. Tracta doncs d'enfocar posicions i tesis que millorin l'eficiència, posant la mirada en les realitats actuals de les metròpolis en recomposició.

Des de la mirada posada en les aproximacions morfològiques per la comprensió i intervenció en els territoris culturals actuals, plantejarem com a eix temàtic del Congrés, una revisió des de la perspectiva històrica, de com aquelles que han evolucionat i dels quals són les posicions teòriques més rellevants que descriuen les territorialitats contemporànies. Per fer-ho, les ponències del Congrés (eixos temàtics del mateix) aportaran una visió retrospectiva i prospectiva sobre les "escoles" que major protagonisme han tingut en l'estudi de la forma urbis: britànica, francesa, holandesa, italiana i ibèrica.